HİZMET PASAPORTU


Hizmet Pasaportu


Bu pasaport 5682 sayılı Pasaport Kanunun 14 maddesinin (B) bendinde belirtilen hüküm üzere hizmet damgalı pasaportlar;
Bu kanun gereğince kendisine diplomatik (kırmızı) veya hususi damgalı (yeşil) pasaport verilemesi mümkün olmayan kimselerden;
Hükümetçe, hususi idarelerce veya belediyelerce resmi vazife ile yurtdışına gönderildiklerinde veya yurtdışında vazifeye alındıklarında verilir
Türkiye Cumhuriyetinin üyesi bulunduğu milletler arası kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlara
Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Cemiyetince görevlendirilenlere
Bu durumda olanların yanlarında yaşayıp reşit olmayan erkek çocukları ile yine yanlarında yaşayıp, gelir getiren bir işte çalışmayan ve evli olmayan kız çocuklarına da verilir.
HİZMET PASAPORTU MÜRACAATI SIRASINDA GEREKLİ BELGELER
Talep edenin mensubu bulunduğu kurumdan onaylanmış hizmet pasaportu talep formu (Bu form her kurumda vardır.Hizmet pasaportu formunu imzalamaya yetkili kişi, yurt dışı görev onayına istinaden hizmet damgalı pasaport istek formunu mühürler ve imzalar)
3 adet (4,5 X 6 ebadında) fotoğraf (temditler için 2 adet),
Nüfus cüzdanı
Reşit olmayan çocuklar ve mahcurlular (Kendini temsil etme yetisine sahip olmayan) için her pasaport işleminde noterden muvafakatname alınacaktır. Anne - babaları tarafından çocuklarıyla beraber yapacakları pasaport müracaatlarında, çocuk kendi başına pasaport alacaksa anne- baba ikisi de, anne babadan birinin pasaportuna işlenecekse diğer tarafın vereceği noterden tasdikli muvafakat name ile müracaat etmeleri gerekmektedir.
Maliye bakanlığının her yıl belirlediği Pasaport Cüzdan Bedeli (2008 yılı için 81 YTL) alınacaktır.
Daha önce her hangi bir pasaport alınmışsa getirilmesi gerekmektedir.
Eşinin hakkından dolayı veya anne / babanın hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport almak için müracaatta bulunan şahıslar için, şayet hak sahibi yurt dışında bulunuyor ise; Pasaport talep formunda bulunan "Hak Sahibinin İmzası" bölümünün, eşi tarafından veya üçüncü şahıslar tarafından imzalanabilmesi için hak sahibinin resmi (Yabancı ülke noterlerinden alınacak vekaletin aslı ve tercümesi) makamdan tasdikli vekaletnamesinin talep formuna eklenmesi gerekmektedir. Dış Temsilciliklerimizden (Büyükelçilik ve Konsolosluklarımız) doğrudan Pasaport Şube Müdürlüğümüzün faksına (Pas. Şb. Md. FAX: 90 212 636 28 17) çekilen vekaletnamelerde kabul edilir.
HİZMET DAMGALI PASAPORTLARIN TANZİM SÜRELERİ VE TESLİM TARİHLERİ
5682 sayılı Pasaport Kanununun 14 üncü maddesinin (C) bendinde "hizmet" damgalı pasaportlar dört seneyi geçmemek üzere pasaport sahibinin görevinin müddetine göre tespit edilecek süre için geçerli olmak üzere tanzim edilir.
Görevlendirme yapılan ülke hizmet damgalı pasaportlara vize uygulamıyor ise, görevin başlama tarihinden 5 gün öncesinden,
Görevlendirme yapılan ülke hizmet damgalı pasaportlara vize uyguluyor ise, vize işlemlerinin tamamlanabilmesi için, görevin başlama tarihinden 10 gün öncesinden,Bazı görevlendirmelerde, görevin mahiyeti ve gidilecek ülkenin uygulamaları nedeniyle, yolculuk öncesi hizmet damgalı pasaportla birlikte tamamlanması gerekli işlemler uzun sürebilmektedir.Bu şekilde, haklı ve makul nedenlerle hizmet damgalı pasaportlarını görevin başlangıç tarihinden vize istemeyen ülkeler için 5- vize isteyen ülkeler için 10 günden daha uzun süre önce alması gerektiği anlaşılanlar için, zorunlu hallerde aynı süreler kadar tolerans gösterilmesi ( 10-20 )mümkündür.Yani vize istemeyen ülkeler için 5 günlük süreye ek olarak 1 günden 5 güne kadar, vize isteyen ülkeler için 10 günlük süreye ek olarak 1 günden 10 güne kadar uygun görülen bir süre eklenerek pasaport süresi tanzim edilebilir.
Bazı ülkelere seyahat edecek vatandaşlarımızın ve resmi görevlilerimizin pasaportlarının, ilgili ülkeye giriş yapacakları tarihte en az 6 ay geçerli olması gerektiği Dışişleri Bakanlığınca bildirildiğinden, bu uygulamayı yapan ülkelere resmi görev nedeniyle gidecek vatandaşlarımız için hizmet damgalı pasaport talep edilmesi ve mani durumları bulunmaması durumunda, görevlendirme süresi 6 aydan kısa olanlara, hizmet damgalı pasaportları görevin başladığı tarihten itibaren 6 ay geçerli olacak şekilde tanzim edilir. Bu şekilde hizmet damgalı pasaport verilen şahıslara "taahhütname" imzalatılarak görevin sona ermesi ile yurda dönüşünden itibaren bir hafta içerisinde hizmet damgalı pasaportu tanzim eden makama (Pasaport Şube Müdürlüğümüze) teslim edilmesi gerekmektedir.
Hizmet damgalı pasaportların teslim tarihleri a, b, c şıklarında belirtilen sürelerdir. Yani vize istemeyen bir ülke için pasaportun teslim tarihi görev başlama tarihinin 5 gün öncesidir (pasaportun süresinin başlama tarihidir).
Görevli olarak gidilecek ülkenin vizeye tabi olup olmadığını Dışişleri Bakanlığının http://www.disisleri.gov.tr/MFA_tr/ sayfasından konsolosluk vize uygulamaları bölümünden öğrenebilirsiniz.
Vize uygulamalarında gözlenen sürekli değişim nedeniyle, seyahat öncesinde ilgili ülkenin Büyükelçiliği ile temas kurulması tavsiye olunur.
NOT: Hizmet Damgalı Pasaport almak isteyen hak sahipleri; Hizmet Damgalı Pasaport Formu'nu (Ön Sayfa / Arka Sayfa) yazıcıdan çıktıyı 1 yaprağa arkalı ve önlü şekilde çıktısı alınarak doldurabilirler. Hizmet Damgalı Pasaport Başvuru Formu Doldurma Şekli için (Ön Sayfa) TIKLAYINIZHizmet Damgalı Pasaport Başvuru Formu Doldurma Şekli için (Arka Sayfa) TIKLAYINIZ
Pasaportla ilgili sorularınız için lütfen aşağıdaki e-posta adresini kullanınız.
pasaport@iem.gov.tr
Tel: 0212 636 18 10
fax: +90 212 636 28 17
Adres: Vatan caddesi İl Emniyet Müdürlüğü A blok kat:2 Fatih/ İstanbul

Hiç yorum yok: